سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران خبری

&

بررسی "طلا" در هفته‌ای که رکورد شکست


 

 

  • بررسی "طلا" در هفته‌ای که رکورد شکست

    محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا طی یک هفته اخیر، اظهار کرد: تحت تاثیر بازارهای جهانی به دلیل حوادث داخلی آمریکا، نرخ اونس جهانی رو به بالا بود. در بازار داخل نیز قیمت ارز در طول هفته روند افزایشی شدیدی را در بازار آزاد تجربه کرد و در کانال 19 هزار تومان قرار گرفت؛ لذا بر اثر این دو عامل در یک هفته اخیر، قیمت سکه و طلا به بالاترین رقم خود رسید و رکورد زد.

    نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: البته علیرغم افزایش قیمت، دادوستدها روالی عادی و کاهشی داشت.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حباب سکه زیر 300 هزار تومان است، اعلام کرد: در طول هفته اخیر هر قطعه سکه طرح قدیم با 200 هزار تومان افزایش به هفت میلیون و 500 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید نیز با افزایش 240 هزار تومانی، هفت میلیون و 810 هزار تومان فروخته شد که این رقم یک رکورد جدید برای قیمت سکه است.

    کشتی آرای همچنین گفت: نیم سکه به سه میلیون و 860 هزار تومان رسید که افزایش 80 هزار تومانی داشته است. ربع سکه و سکه‌های یک گرمی هر کدام با 50 هزار تومان افزایش به ترتیب به دو میلیون و 120 هزار تومان و یک میلیون 120 رسیده‌اند. در مجموع قیمت همه سکه‌ها افزایشی بوده و رکورد جدیدی ثبت شده است.

    به گفته او، هر گرم طلای 18 عیار نیز برای اولین بار به 763 هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا هم به همین ترتیب از سه میلیون و 185 هزار تومان در اوایل هفته به سه میلیون و 305 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

    انتهای پیام