سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران خبری

نظر
&

انجمن خیران مسکن ساز و سازمان اوقاف یک رسالت را دنبال می‌کنند


 

 

  • انجمن خیران مسکن ساز و سازمان اوقاف یک رسالت را دنبال می‌کنند

    سعید سهرابی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، افزود: این انجمن سعی دارد تا با هم افزایی کمک‌های دولتی و کمک‌های مردمی و خیران در راستای تهیه مسکن ارزان قیمت برای اقشار آسیب دیده اقدام کند.

    به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قول دادند تا در زمینه‌ وقف برای ساخت مسکن کمک کنند و با توجه به نیات خیرانی که ظرفیت مسکونی دارند، این موقوفات را در اختیار انجمن خیرین مسکن ساز قرار دهند.

    وی با تقدیر از همکاری اداره اوقاف استان، اظهار کرد: هیئت امنای انجمن خیران مسکن ساز استان متشکل از استاندار، امام جمعه تبریز، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و مدیرعامل انجمن خیران تهران به همراه پنج نفر افراد خیر است؛ هئیت مدیره این انجمن نیز از هفت شخص حقیقی و حقوقی تشکیل یافته است.

    وی افزود: انجمن خیران مسکن ساز استان پس از تشکیل بنیاد مسکن، در سراسر کشور تاسیس یافت و تاکنون نیز اقدامات بسیاری را در حوزه مسکن انجام دادند؛ در آذربایجان شرقی بالغ بر 1000 واحد مسکونی شهری و روستایی ساخته و واگذار شده است و اکنون ساخت دو پروژه مجتمع 400 واحدی سهند و 740 واحدی صیاد شیرازی نیز در مراحل اولیه قرار دارد.

    ساخت 1500 واحد مسکونی کارگران در شهر جدید سهند

    در ادامه، عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: 1500 واحد مسکونی کارگران در شهر جدید سهند توسط خانه کارگر ساخته می‌شود که به زودی مراحل عملیات آن، آغاز خواهیم شد.

    کریم صادق زاده افزود: بزرگترین اقدام شورای پنجم تحویل زمین 45 هزار متری رایگان برای ساخت بیمارستان 327 تخت خوابه تامین اجتماعی است که در شهرک خاوران قرار دارد.

    وی ادامه داد: یک هکتار زمین در شهر جدید سهند نیز بر اساس فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان، توسط شهرداری خریداری شده تا بیمارستان تامین اجتماعی در این شهر ساخته شود.

    وی گفت: خانه کارگر تبریز نیز بالغ بر 1279 واحد مسکونی برای کارگران ساخته و به قیمت تمام شده تحویل این قشر قرار داده است.

    صادق زاده در خصوص اقدامات شورای شهر تبریز در ساخت مسکن ارزان قیمت، اظهار کرد: جلساتی به منظور هماهنگی و نحوه کمک رسانی شورای شهر برای ساخت مسکن اقشار آسیب دیده تشکیل شده است و مقرر شده تا در جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن خیران مسکن ساز استان، شهردار و ریاست شورای شهر، اقدامات لازم شهرداری و شورای شهر در این راستا در قالب لایحه تهیه شود.

    وی افزود: این اقدام برای اولین بار در شورای پنجم انجام خواهد گرفت تا تبریز نیز همانند سایر شهرها در راستای تامین مسکن اقشار کم برخوردار گامی بردارد.

    وی ادامه داد: ظرفیت، امکانات و زمین برای ساخت این مسکن‌ها وجود دارد و حتی می‌توانیم بخشی از زمین‌ 67 هکتاری خانه کارگر در شهرک صیاد شیرازی که متعلق به اداره راه و شهرسازی و شهرداری است را در اختیار انجمن خیران مسکن ساز قرار دهیم.

    انتهای پیام